06 January 2015

Hondenhaat


Een boodschap t.a.v. de hondenhouders.
 
https://www.youtube.com/watch?v=f2OiHt9HHoU
(klik om te starten)

Ja, je raadt al waar dit liedje over gaat:
Het geboefte dat je aanblaft op de straat
Het is lelijk om te zien
En het bijt nog bovendien
Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat!

Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat
Hoe de waarde van die mormels mij ontgaat
Ja, ze kunnen nuttig zijn
Met een blinde aan de lijn
Maar de rest mag van mij door de cervelaat
Daarom neem ik de gelegenheid te baat
Om te zeggen waar het volgens mij op staat:
Al die vrienden van de mens
Nog vandaag over de grens
Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat!

Ja, je moest eens weten hoe ik honden haat
Ook al zegt z'n baas: 'Meneer, hij doet geen kwaad'
Ik trek zenuwachtig krom
En ik loop een straatje om
Dat zijn smoesjes waar je mij niet mee bepraat
Als ik aanbel en het eerste resultaat
Is geblaf: er staat een joekel van formaat
Dan riskeer ik liever niets
En ik zit al op m'n fiets
Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat!

Elke hond maakt van z'n baas een psychopaat:
'Oh, mijn Bonzo is m'n beste kameraad'
'En mijn Fifi springt op schoot'
'En mijn Hector geeft een poot'
'Het is soms net of mijn Pluto met me praat'
En hun steun aan 't politie-apparaat
En hun heulen met de macht en met de staat
Mijn aversie is gegrond:
Adolf Hitler had een hond
En je moest eens weten hoe 'k die kerel haat!

Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat!
Als verbranding in de negentiende graad
Al loopt zwart en bruin en blond
Met die strontmachines rond
Ik zal haten tot het hondenrijk vergaat
Ik heb nu werkelijk uitvoerig, onomwonden, fors en duidelijk gepraat
We moeten nu meteen besluiten om te komen tot een duidelijke daad
Roep het net zolang tot ieder smerig klerebeest 't hoort
Heel die zich zo onterecht vermenigvuldigende soort
Oh, je moest eens weten hoe ik jullie haat
Met een grimmig grote, gruwelijke haat
Oh, je moest eens weten hoe ik honden haat!